Our second day - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Annely Kamp - WaarBenJij.nu Our second day - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Annely Kamp - WaarBenJij.nu

Our second day

Door: Annely Kamp

Blijf op de hoogte en volg Annely

15 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Na al het gezeur en gedram met de huisbaas lijkt het erop dat we dan echt een beetje ons plekje te hebben gevonden. Vandaag hebben we de universiteit bezocht en wat leuke spullen voor onze kamers gehaald bij de primark (cheap assssss) en heb ik mijn kamer een beetje opgevrolijkt.

De universiteit was massive van de buitenkant, een enorm groot gebouw met spiegel glazen was al van ver te zien. Toen we eenmaal binnen waren vond ik het allemaal wel meevallen. De universiteit bestaat uit een enorme bibliotheek, een enorme grijze kantine met een Subway, een grote ruimte waar studenten feesten worden gehouden (en dáár kwam ik uiteraard voor ha-ha), een boekenwinkeltje, supermartkje en een cash point. Ik heb er best al wel zin in om maandag te beginnen met de colleges, ben erg benieuwd hoe het allemaal in zijn werk zal gaan op de uni!

Ik ben er wel achter gekomen dat Engelse mensen kennelijk niet zo van de tijd zijn. Mensen die mij verteld hebben dat Afrikanen er wat van kunnen, nou.. Engelsen ook! Zo is het me nu al 3 keer overkomen. Zo komt onze huisbaas 2 uur later opdagen dan we hebben afgesproken (stuck in traffic, uhu ja zeker..) en wisten ze op de universiteit niet dat we langs kwamen terwijl we mailcontact hebben gehad.

Flexibel zijn ze dan wel weer, zo was er een super aardige vrouw Jennifer die ons alles op de universiteit heeft laten zien. We hebben 3x 3 uur in de week college en toen Jennifer de grijns op mijn gezicht zag werd deze al meteen alsware weer van mijn gezicht weggeveegd omdat we volgens haar erg veel zelfstudie moeten doen. ‘You need to read a lot Annely’, we zullen zien..
Ontzettend chill ook dat je gelijk lid bent van een studentenvereniging, je hebt hierdoor mogelijkheden om allerlei feestjes te bezoeken en uitstapjes te doen. Kijk er nu al naar uit!

Ik had trouwens ook direct een geweldige binnenkomer. Mijn gelieve vader had mij verteld dat ze in Engeland vaak warm eten op school. Mij leek het logisch omdat we een schooldag hebben van 5 tot 8, dat er een mogelijkheid zou zijn om op school te eten. Ik wilde dus aan Jennifer vragen of ze een kok op school hadden die voor avondeten zorgt. Ik vroeg aan haar: ‘do you have a cock?’. Ze keek me nogal argwanend aan: ‘do you know what you just asked?’. Toen pas viel het kwartje waarop vervolgens mijn ‘o my god’ door de hele universiteit galmde. Gelukkig had ze wel humor en hebben we vervolgens er nog wel een tijd om moeten lachen.

De school deed me denken aan de technische universiteit van Delft. Niet dat ik daar ooit ben geweest, maar het zag er nogal technisch uit allemaal. Ik kan me goed voorstellen dat de uni in Delft er zo uit zou zien, laat ik het zo zeggen. Erg grijs, wit, weinig kleur op de stoelen na, overal buizen, fabrieksachtig. Dit bedoel ik niet negatief, ik vind het er namelijk erg vet uitzien. De bibliotheek daar in tegen was weer erg groen, kleurrijk met allerlei zones. Study zones ook wel. Rood = silent study zone, green = discussion zone, orange = quiet study zone.

Na ons bezoekje aan de universiteit zijn we met de uni bus naar het centrum gegaan. Bussen zijn hier in vergelijk met Nederland erg goedkoop, alhoewel ze hier daarin tegen geen studenten OV achtig iets kennen. In het centrum zijn we slechts alleen naar de primark geweest om (zoals ik al zei) inkopen te doen voor onze kamers. Vervolgens zijn we terug gelopen naar ons huisje omdat we bere honger hadden en toen zijn we om half 5 al begonnen met koken.

Met Josette en Linda is het erg gezellig. Zo hebben we net de was gedaan (lees: was in de wasmachine geduwd en op de gok waspoeder er ingegooid in de hoop dat het allemaal werkt). Gisteravond hebben we gezellig een avondje in een van onze kamers gechilled en film gekeken. Voor vanavond hebben we andere plannen, vanavond gaan we lekker op stap! Via andere studenten hebben we een goede pub gehoord en dat komt goed uit, want ik heb wel zin in een drankje!!!
Ze kennen hier hele andere uitgaansavonden dan in Nederland. Op donderdag avond is er niets te doen hoor ik zojuist van een huisgenoot dus ik ben benieuwd.. morgenavond is er anders weer een avond! : )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annely

Erasmus student in Derby, United Kingdom

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 9605

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 01 Mei 2015

Derby, United Kingdom

Landen bezocht: